Privacy beleid Dienstmatcher
In dit privacy beleid leest u hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens wanneer u onze webapplicatie gebruikt.
1. Dienstmatcher
Dienstmatcher is een bemiddelingsplatform voor vraag en aanbod in de zorg. <toevoegen tekst over Dienstmatcher>.
Waar zorgen we voor:
– Dat we transparant zijn over de manier waarop we persoonsgegevens verwerken en voor welke doelen
– We passende technieken inzetten om de persoonsgegevens te beschermen
– Je zelf in hoge mate controle hebt over je persoonsgegevens
2. Van wie verwerkt Dienstmatcher persoonsgegevens:
– Gebruikers van de webapplicatie
– Personen die interesse tonen in onze diensten en in contact met ons treden
– Leveranciers en relaties
– Websitebezoekers
– Sollicitanten
3. Ontvangers van uw persoonsgegevens
– Dienstmatcher
– Derden die bij onze dienstverlening betrokken dienen te worden en waarbij betrokkenheid ook mogelijk is op rechtsgronden (welke gronden genoemd zijn onder 6 ‘grondslagen voor verwerking’)
4. Van wie ontvangt Dienstmatcher persoonsgegevens:
Van een werknemer of opdrachtnemer ontvangen wij de volgende persoonsgegevens:
– Naam, adres en woonplaats
– Contactgegevens zoals een telefoonnummer en/of e-mailadres
– Diploma’s, CV, werkfunctie. Deze informatie dient u te uploaden in de webapplicatie
– BIG-registratie gegevens
– U kan aangeven welke functies u zou kunnen/willen uitvoeren en in welke regio u werkzaam wilt zijn
– Accountgegevens, zoals gebruiksnaam en wachtwoord
– (recent) Uittreksel uit het handelsregister indien u een ZZP-er bent
– Eventueel een werk- of verblijfsvergunning indien aanwezig
– Indien er middels PGB gewerkt wordt, een bankrekeningnummer
Van een opdrachtgever ontvangen wij de volgende persoonsgegevens:
– Naam, adres en vestigingsplaats
– Contactperso(o)n(en) van opdrachtgever en diens contactgegevens
– Accountgegevens, zoals gebruiksnaam en wachtwoord
– (recent) Uittreksel uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel
– Een bankrekeningnummer
Persoonsgegevens worden door de gebruikers van ons platform zelf aangeleverd door de gevraagde gegevens in te vullen en in onze applicatie bestanden te uploaden.
5. Verwerking van persoonsgegevens
Voor de volgende doeleinden verwerken we gegevens:
1. Accountgegevens: bij het maken van een account worden de onder 4 genoemde gegevens gevraagd samen met overige informatie en documentatie, zoals wachtwoord, geslacht, informatie over je beroep en gegevens waarmee je een passende en betrouwbare match kan vinden. Deze gegevens zijn nodig voor het kunnen uitvoeren van de overeenkomst. Tevens verwerken we jouw gegevens voor verificatie bij een nieuw account, zoals verificatie van de BIG-registratie.
2. Gegevens die je geeft om gebruik te maken van ons platform: denk hierbij aan de inhoud van contactaanvragen, gegevens over diploma’s, werkervaring en registraties, gewenste regio waarin je werkzaam wilt zijn of waarin gewerkt dient te worden, kwalificaties, werkfuncties, uurlonen. Gegevens die je achterlaat op het platform. Ook verwerken we betaalgegevens om aan onze administratieverplichting te voldoen. En verwerken we correspondentiegegevens voor klantencontact.
3. Gegevens om een match te vinden: we kunnen pushberichten sturen aan potentiele opdrachtnemers/werknemers zodat ze op de hoogte zijn van mogelijk aanbod dat past binnen de opgegeven wensen. Ook sturen we pushberichten aan de opdrachtgever/werkgever bij reactie op een aanbod. Verder matchen we jouw profiel aan aanvragen van potentiele opdrachtgevers/werkgevers. We sturen pushberichten op basis van toestemming.
4. Automatische gegenereerde gegevens: zoals IP-adressen, device ID en browsergegeven die we onder meer door cookies verzamelen. zoals je IP-adres, type browser en besturingssysteem, applicatieversie en geografische locatie. We verzamelen en genereren ook gegevens op basis van je gebruik van Dienstmatcher, zoals de pagina’s die je hebt bezocht, de pagina’s die je voor en na je bezoek aan Dienstmatcher bezoekt, de zoektermen die je gebruikt, hoe vaak je Dienstmatcher gebruikt en of je interesse hebt om Dienstmatcher vaker te gebruiken.
5. Gegevens over het gebruik van ons platform: op welk aanbod je bijvoorbeeld reageert of welk aanbod je plaatst. Hierdoor kunnen we het platform personaliseren. Hierdoor verwerken we o.a. ook je werkregio, C.V., functies die je kan/wilt uitvoeren.
6. Cookies, Google Analytics of Google Ads en soortgelijke: we kunnen nagaan wat bezoekers op onze website doen. Zo kunnen wij onze website en diensten verbeteren en meer inspelen op wensen van bezoekers. Hiervoor kunnen gegevens verwerkt worden, zoals de bezochte webpagina, klik- en surfgedrag, de duur van uw sessie.
7. Social media: indien u contact met ons opneemt via social media kunnen we uw naam, emailadres of social ID verwerken zodat we contact kunnen opnemen of uw vraag kunnen beantwoorden. Bij het benaderen voor de klantenservice per e-mail of telefoon geldt ook dat de gegevens worden opgezocht in het systeem zodat wij snel een oplossing kunnen vinden.
8. Persoonsgegevens die we uit andere bronnen verkrijgen: We maken gebruik van externe bronnen om bepaalde persoonsgegevens te verzamelen. Bijvoorbeeld de Kamer van Koophandel om bedrijfsgegevens van opdrachtnemers te verzamelen of het BIG Register.
9. Noodzaak: er worden niet meer persoonsgegevens verzameld dan noodzakelijk in het kader van de genoemde doeleinden. Als de gegevens niet bewaard worden voor die doeleinden kunnen we de gegevens toch nog bewaren in verband met juridische zaken en verjaringstermijnen.
10. Aanbieden van onze diensten: we verwerken je persoonsgegevens zodat we je onze diensten kunnen aanbieden. Onze grondslag hiervoor is de uitvoering van de overeenkomst die we met jou hebben.
11. Verbeteren platform: op basis van het wettelijk gerechtvaardigd belang gebruiken we gegevens om onze dienstverlening zo goed mogelijk af te stemmen op de behoefte van de gebruikers. Om de privacy-impact te beperken gebruiken we waar mogelijk gegevens op geaggregeerd niveau. Als we hier derden voor inschakelen maken we met hen goede afspraken om de privacy te waarborgen.
12. Promotie- en markering doeleinden: bijvoorbeeld het versturen van nieuwsbrieven (hiervoor is uw toestemming vereist) of kenbaar maken van een nieuwe mogelijkheid binnen ons platform.
13. Marktanalyse en statistisch onderzoek: bovengenoemde gegevens kunnen we op grond van gerechtvaardigd belang gebruiken om analyses en rapportages te maken om zo goed zicht te houden op het functioneren van ons platform en ter optimalisering van onze bedrijfsvoering.
14. Communicatie: we gebruiken je persoonsgegevens om met jou te kunnen communiceren als je bijvoorbeeld contact opneemt met onze klantenservice, ons een e-mail stuurt of ons verzoekt om een recht uit te oefenen. We gebruiken je persoonsgegevens ook om contact met je op te nemen als we je bijvoorbeeld willen informeren over wijzigingen in onze diensten of algemene voorwaarden. Het is ons gerechtvaardigd bedrijfsbelang om met je te communiceren en jouw vragen en verzoeken te kunnen beantwoorden;
15. Uitoefenen van onze rechten en voldoen aan onze verplichtingen: we gebruiken je persoonsgegevens om onze wettelijke verplichtingen na te komen. We kunnen je persoonsgegevens eveneens gebruiken om onze rechten of rechten van anderen, te beschermen of uit te oefenen. Het is ons gerechtvaardigd bedrijfsbelang om dit te doen.
6. Grondslagen voor verwerking
Dientstmatcher verwerkt persoonsgegevens die:
1. Noodzakelijk zijn voor de uitvoering van onze dienstverlening
2. Verwerkt worden met uitdrukkelijke toestemming
3. Op grond van een wettelijke plicht worden verwerkt
4. Noodzakelijk verwerkt worden ten aanzien van een goede bedrijfsvoering
5. Noodzakelijk zijn ter bescherming van de vitale belangen
7. Andere partijen
Dienstmatcher verkoopt of verhuurt geen persoonsgegevens aan derden. Alleen op grond van bovengenoemde grondslagen worden uw persoonsgegevens gedeeld met derden. Bovendien kunnen wij persoonsgegevens delen met onze verwerkers. Met onze verwerkers hebben wij verwerkersovereenkomsten gesloten.
8. Beveiliging
Dienstmatcher treft voldoende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Deze maatregelen bieden een passend beveiligingsniveau gelet op de specifieke risico’s die de verwerking en de aard van de te beschermen gegevens met zich meebrengen, en rekening houdend met de stand van de techniek en de kosten van de tenuitvoerlegging. De maatregelen zijn er mede op gericht onnodige verzameling en verdere verwerking van persoonsgegevens te voorkomen.
9. Bewaren van gegevens
Dienstmatcher bewaart persoonsgegevens zolang u een account heeft op Dienstmatcher, of zolang nodig is voor de overige doeleinden, of tot wanneer u aangeeft dat persoonsgegevens verwijderd dienen te worden. (een deel van de) Persoonsgegevens kunnen na deactiveren/verwijdering van een account bewaard worden i.v.m. fiscale bewaartermijnen (bewaren van facturen), juridische vervaltermijnen of met overige wettelijke bewaartermijnen.
10. Uw rechten
U kunt op verzoek kennisnemen van de persoonsgegevens, verzoeken deze te verwijderen, aan te passen, te vergeten of te beperken. Ook kunt u uw toestemming intrekken. Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen dient aan uw verzoek uitvoering gegeven te worden.
Tegen het gebruik van uw persoonsgegevens kunt u bezwaar maken indien deze gegevens worden gebruikt voor andere doeleinden dan overeengekomen of vermeld in dit beleid. Ook heeft u het recht om een klacht bij ons in te dienen of bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
U kunt uw bericht richten aan ons e-mailadres of aan ons adres ter attentie van de directie.
11. Wijzigingen
Dienstmatcher behoudt zich het recht voor dit beleid te wijzigen. Wijzigingen worden bekend gemaakt via het platform. Het meest actuele beleid treft u altijd aan in onze webapplicatie. Onderhavig beleid is versie 2023.1.
Dienstmatcher B.V.
Gruttostraat 13
5409 AM Odiliapeel
info@dienstmatcher.nl
Dienstmatcher is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 89480120